Π1.1 Προσδιορισμός πλαισίου πιστοποίησης μαθησιακών δραστηριοτήτων

Η δραστηριότητα «Προσδιορισμός πλαισίου πιστοποίησης μαθησιακών δραστηριοτήτων» αποτελεί το πρώτο παραδοτέο της ενότητας Ενεργειών 1 (Ανάλυση απαιτήσεων, προδιαγραφές, σενάρια χρήσης και αρχιτεκτονική). Σε αυτό το παραδοτέο διάρκειας 18 μηνών (Μ1-Μ18 του έργου) συμμετέχουν όλοι οι εταίροι του έργου (ΑΠΘ, ΕΚΕΤΑ, Web2learn, YSoft) με επικεφαλής τον Καθηγητή Θρασύβουλο-Κωνσταντίνο Τσιάτσο, Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ.

Στόχος του παραδοτέου είναι ο Προσδιορισμός πλαισίου πιστοποίησης μαθησιακών δραστηριοτήτων, και καλύπτει το τρίπτυχο: απαιτήσεις χρηστών – τρόποι αξιολόγησης  –σενάρια χρήσης.

Το παραδοτέο  ξεκινά με τον ορισμό βασικών εννοιών που θα απασχολήσουν το έργο, όπως μικρο-διαπιστευτήριο (micro-credential), εκπαιδευτική πιστωτική μονάδα (Token), και εκπαιδευτικό διαβατήριο (learning passport) μεταξύ άλλων.

Αναφορικά με τη διερεύνηση των απαιτήσεων των χρηστών που αποτελούν την ομάδα στόχου του έργου, δηλαδή των εκπαιδευομένων, των καθηγητών και των φορέων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το ΑΠΘ υλοποίησε μια μελέτη βασισμένη σε 80 ερωτηματολόγια από διδακτικό προσωπικό και 977 ερωτηματολόγια από φοιτητές στην Ελλάδα σχετικά με τις προσδοκίες τους από ένα ψηφιακό σύστημα που θα πιστοποιεί τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτώνται κατά τη διάρκεια πανεπιστημιακών σπουδών. Η άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας του διδακτικού προσωπικού (σχετικά με την αξιολόγηση δεξιοτήτων και γνώσεων) και των φοιτητών σχετικά με την αναγνώριση των δεξιοτήτων και γνώσεων τους είναι πολύ θετική για την υιοθέτηση ενός ψηφιακού συστήματος που θα πιστοποιεί τις γνώσεις και τις δεξιότητες. 

Στη συνέχεια η ομάδα έργου εκπόνησε 15 θεμελιώδη σενάρια χρήσης του υπό ανάπτυξη συστήματος  που αφορούν την πιστοποίηση και αναγνώριση γνώσεων και δεξιοτήτων που μπορούν να υιοθετηθούν από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, την αγορά εργασίας, την δια βίου μάθηση, και τους πιθανούς συνδυασμούς τους.

 

Ελληνικά